En helg i Wien.

Sedan sist jag skrev har jag fått vara på ett studiebesök på ett äldreboende, det var nybyggt och ganska fräscha gamlingar som bodde där. Det var dock 2 pers på 21 boenden! Jag tyckte det var lite med 2 på 13. De får ofta dela på rum, med någon annan. Betala extra om de vill bo själv och har de svårigheter så betalar de ännu mer. Inte många har råd med äldreboende.
 
Sedan var vi och fikade på fakulteten en sväng, fick presentera mig för två sjuksköterskeklasser, oförberett, det var lite komiskt.
Tydligen skulle det vara snöstorm på fredagen, men märkte inget särskilt utan tog mig till Wien. Träffade upp Malin på vandrarhemmet, vi vilade en stund och gick sedan ut och åt.
Lördagen var jävligt kall, vi gick en turisttur men var tvungna att avbryta för det var så jävla kallt så vi satte oss på Starbucks och värmde oss. Sedan gick vi runt och kollade in Wien. Åt, fikade. Köpte choklad. Drack vin på kvällen.
 
På söndagen besökte vi Sigmund Freud-museeumet och Judiska museeumet i Wien, fikade. Köpte choklad. Gick ut på kvällen och åt en riktigt god lax, mums. Drack vin på kvällen.
Åkte hem imorse och är död. Min mage var/är i olag, men hoppas på det bästa. Är hungrig men vågar inte äta middag, för jag åt typ 15.
 

Börjar känna mig klar här i Ljubljana, vill hem och få ordning på mina rutiner. Det betyder dock att jag måste ta tag i plugget på riktigt och sånt..



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0