Helg

I helgen har jag faktiskt gjort något.
 
Igår var det karneval här, Pust tror jag det heter. För att skrämma bort vintern tror jag, eller så är det med fastan som i Tyskland.
En kille var utklädd till svensk hockeyspelare. Blev stolt:

 
Sedan, på kvällen, hade min hyresvärd eller vad hon är fest. Eller fest och fest, det var hon, jag, hennes pojkvän och ett gift par. Inte världens drag om du frågar mig men fick mat så var nöjd. Vi gick till en klubb i närheten och jag drack en öl sedan sa jag tack och god natt! Skulle upp tidigt...
 
 
 
... för idag åkte jag till Postojna grottorna. Det är en 21km lång grotta som är väldans stor. Jag åkte med ett turistbolag så det var jag, en indier och en från Sydafrika och guiden då. Det var rätt så intressant.
 
 

 
Vi åkte sedan till Predjama-slottet, väldigt coolt tyckte jag. Vi gick runt där och fick höra om legenden om Erazem. Jag frös, skulle inte velat bo där som vissa andra gjort!
 
 

 
Åkte tillbaka till Ljubljana, nekade indiern på sällskap (fattade typ inte vad han sa), åt och gick runt i Ljubljana för det var soligt.
 
 
 
 
Min selfie vänder på sig när jag laddar upp den här... :(

Imorgon börjar min sista vecka i Ljubljana! Jag ska visst till Zagreb innan dess!
 
 
 
 
 
Anonym
2015-02-17 @ 06:31:06

Avis!!! Vill också resa och se saker

Anonym
2015-02-17 @ 06:31:06

Avis!!! Vill också resa och se saker




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0