Torsdag

Hejhej!
 
Jag har bytt till min förste handledare som jag hade första veckan.. Det känns att min andra handledare var bättre eftersom hon typ presenterade mig för patienterna, sa att jag var svensk och översatte till engelska..Dessutom svarar den första handledaren jämt i telefon, alltså JÄMT. Plus att den andra gav mig choklad och hemmagjord sylt. Såaattee, jag var inte direkt ledsen över att åka till Bled idag,med den andra handledaren då, Martina. Hennes kompis skulle prata med sin läkare i Bled om sin ulcerösa colit och Martina hade lovat att följa med, hon frågade mig om jag ville följa med och jag svarade ja!! Vi åkte runt halv elva imorse och var framme vid halv tolv. Jag måste sluta tänka att det tar minst två timmar att åka till närmaste stad.
Bled har Sloveniens enda naturliga ö. På den ligger en kyrka. Ön är jätteliten.
 
 

Slott.
 
Kremna rezina: Mums
 
Igår träffade jag Ervin, slovenen och vi åt för 1.5 euro, detta inkluderade förrätt (soppa), huvudrätt (veg. bullar och pommes), sallad och en frukt. Efter det tog jag en promenad runt Ljubljana för det var så fint väder (mamma har skvallrat om att det också är det i Ånäset)
 

 
Det var allt för mig den här gången! Idag är det bara 10 dagar kvar tills jag är i Svea rike igen!
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0