Dag tre

Tisdag då.
 
Började 09.30 men min handledare var inte redo med sitt datorarbete så jag satt och skickade mejl till lärare som jag egentligen inte behövde skicka. 10.30 åkte vi iväg till vårdtagarna, ungefär samma som igår. Fick även träffa på en kvinna som skulle ha behövt hjälp men vägrat så nu skulle tydligen det bli ett möte med socialen, polisen och handledaren, POLISEN liksom! 
Sen avslutade vi med en kopp kaffe hos ett par och sedan sa min handledare att hon inte orkade längre utan hon skjutsade hem mig 12.30.
 
Jag ser tydligen väldigt svensk ut, flera vårdtagare hade tydligen sagt det och min hyresvärd frågade om alla svenskar var blonda. Nja, svarade jag och sa INTE att jag egentligen färgar håret. En gubbe hade ganska högt blodtryck och han sa att det var för att det var jag som tog det. Några veckor här är bra för självförtroendet i alla fall. Typ som i Tyskland när en kille frågade om jag verkligen var från Sverige och när jag sa ja, så började han skratta och gick därifrån. 
 
Efter det gick jag till min kontaktperson som jag haft mest kontakt med (hehe) och lämnade över några grejer från Sverige och berättade om att min handledare skulle vara borta två veckor så hoppas det ordnar sig. Gick en ganska lång sväng på stan. Gick till turistbyrån och fick lite information om dagsturer, är ju nära till allt här och är sugen på en resa till Österrike. Får se. Skaffade ett kort som kan användas som busskort och hyra cyklar. Kortet kostar 2 euro, som en kan få tillbaka, och sedan kopplar en kortet till sitt bankkort, betalar 3 euro och kan hyra cyklar gratis i en timme runt Ljubljana. Asbra ju.
 
Kom hem till lägenheten, chillade ett tag och sedan kom min hyresvärd hem. Vi gick till polisstationen så nu är jag registrerad och behöver inte vara orolig för att bli tagen av polisen. Det tog typ två timmar, vi gick runt Ljubljana lite.
 
Jag gillar Ljubljana, det är en fin stad.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0